Sivut

tiistai 6. joulukuuta 2016

#Kirjakuvapäivässä: Sukkasunnuntai

Sukkasunnuntai on ehtinyt vaihtua tiistaiyöhön. Kuvittelinko tosiaan pysyväni tämän haasteen perässä? Ehkä olisi ollut helpompaa osallistua vain instassa, niin että pelkkä kuva riittäisi...

Sukkasunnuntain sukka on itsestäänselvästi villasukka, sillä vihdoin tässä kypsässä iässä olen kutomassa ensimmäistä sukkaparia sitten ala-asteen! Kutomiskärpänen puri kunnolla, sillä tekeillä on jo toinen pari vaikka ensimmäinen on vasta viittä vaille valmis. 

Ensimmäisen parin päätin ottaa varman päälle seiskaveikkaa, valmiiksi raidoitettua lankaa mustan, punaisen, valkoisen ja muutaman harmaan sävyissä. Nimesin sukat jo punatulkuiksi 😉


Toisiin sukkiin halusin opetella jo jotain uutta tekniikkaa perus joustinvarren jälkeen ja päädyin kokeilemaan ryppyvartta. Eikä se edes ole vaikeaa! Kiva mieli on tullut näistä kutomisprojekteista, osaan kuitenkin vaikka olen aina pitänyt liian vaikeana!


Ryppyvarsisukkiin valitsin myös raidallisen langan, mutta lisäsin vihreän ja violetin sävyjen kaveriksi kirkkaan pinkin.

Seuraavakin projekti on jo suunnitteilla. Värien puolesta johdossa on erittäin vaalean sinisen, vaalean beigen (tai hiekanruskean) ja luonnonvalkoisen yhdistelmä. Tuleeko siihen myös maitokahvin ruskeaa riippuu siitä löydänkö kaikki nämä värit saman paksuisina. Minulla oli harhaluulo siitä, että sukkalankoja löytyy pienin sävyeroin maalikarttojen tapaan, mutta valitettavasti huomaan olleeni väärässä. Vaan eiköhän tässä vielä projekteja riitä 😊

5 kommenttia:

  1. Ryppyvarsisukat vaikuttavat kivoilta! Minä tartuin syyslomalla puikkoihin ensimmäistä kertaa yli kymmeneen vuoteen. Varovasti aloitin säärystimillä mutta haaveilen myös sukista. Jospa joululomalla tarttuisin toimeen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niitä on ollut hauska tehdä :-) Eikä se kantapääkään ollut yhtään niin vaikea, suotta olen sitä pelännyt!

      Poista
  2. Minä olen kutonut pienen ikäni ja lankoja on varastot pullollaan, mutta minulla on nyt kutomisjumi. Haluaisin kutoa Anelma-sukkia, mutta en jaksa edes aloittaa. Projekti on siististi kasseissa sohvan vieressä. Sinne se siirtyi makuuhuoneesta. Ei onnistunut, kutomisjumi ei lähtenyt mihinkään. Ostin sitten käsityömessuilta kahdet Anelma-sukat. Jo helpotti olo. Olkoot langat, puikot ja lehdet omissa oloissaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helppo ratkaisu, eikä itseään kannata liikaa ahdistella. Pitääpä kurkata Anelmat!

      Poista
    2. Aaa nuo on Anelmat nimeltään! Olen niitä nähnytkin facessa sukkaryhmissä ja on todella ihania! ❤

      Poista