Sivut

sunnuntai 18. kesäkuuta 2017

Päivittyvä postaus: Kesän ensimmäinen lukumaraton 17.6.17



Lopputilanne: 364 sivua. Ihan ok lopputulema, ottaen huomioon loputtomat keskeytykset.


Väliaikapäivitys 18.6 klo 22.20, sivuja tällä hetkellä 327.

Nyt jätän novellikokoelmat rauhaan ja luen ne loppuun sitten kun novellihaaste taas jatkuu. Hänen huulensa ovat metsä -kokoelmasta luin 12 ensimmäistä novellia, 212 sivua. 1960-luvun kokoelmasta Uuden proosan parhaita ehdin lukea viisi ensimmäistä ja sivuja kertyi 115. 

Nyt palaan vihdoin tuon keskeneräisen Linturin romaanin pariin, lukuaikaa 40 minuuttia...

Väliaikapäivitys 18.6 klo 19 sivuja yht 230.

Tulin aika kovasta tuulesta huolimatta välillä ulos raittiiseen ilmaan koirat mukanani. Aloin lukemaan toista novellikokoelmaa, Uuden proosan parhaita, julkaistu vuonna 1965. Neljä ensimmäistä on nyt luettu, Holappaa, Haavikkoa, Heikkilää ja Hyryä. Eivät välttämättä kovin helppoja sanoisin.



Väliaikapäivitys 18.6 klo 15, sivuja 124

Olen lukenut minulle ennestään aivan tuntemattoman Kulttuuriyhdistys Korpin julkaisemaa novellikokoelmaa Hänen huulensa ovat metsä. Luettuja novelleja on nyt kuusi ja useimmissa niistä on mukana luonto, etenkin kuusimetsä. Olen selvästi oman mukavuusalueeni ulkopuolella, sillä kokoelmassa on fantasia-, kauhu- ja tieteisnovelleja! 

~~~~~~~~~~

17.6, klo 22.30

Se on aika kesän ensimmäisen lukumaratonin! Meinasi mennä nirkolle että edes ehdin mukaan, mutta niin vain sääntöjen mukaisesti aloitan lauantain puolella, klo 23 😁

Tällä kertaa en ehtinyt tehdä varsinaisia lukumaraton"hankintojakaan" kirjastossa, mutta minulla on onneksi lainassa Granta ja muutamia novellikokoelmia, joiden lisäksi aion lukea tällä hetkellä kesken olevaa romaania joka on Jenni Linturin Jälleenrakennus.

Heinäkuussa maratonia emännöikin minun blogini 🙂 Lukuiloa kaikille niin nyt kuin heinäkuussa!




8 kommenttia:

  1. Mukavaa, että ehdit mukaan! Ja heinäkuun lukumaratonkin on tosiaan jo ihan kohta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä tässä tosiaan montaa viikkoa ole välissä. Mutta hyvä vaan, kesäillat on luotu lukemiseen! Viime yönä vain "pakollinen" Jukolan viesti vei osansa 😉

      Poista
  2. Mahtava kuva lukukaverista. 😊 En tiedä, pystyisinkö itse lukemaan tuon tuijotuksen alla... en päässyt tähän maratoniin mukaan, mutta olen jo miettinyt lukulistaa heinäkuun sessioon. 😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tulehan sitten heinäkuussa mukaan, julkaisen aloituspostauksen tässä ihan lähipäivinä 🙂

      Ella koittaa aina ovelasti luikerrella minun ja kirjan väliin 😉

      Poista
  3. Komea nimi novellikokoelmalla (Hänen huulensa ovat metstä). Voisi muuten olla mun juttu, sillä luonto yhdistettynä esim. kauhuun kiinnostaa. Toki pitää olla kiinnostavasti kirjoitettu ja joku punainen lankakin mukana. :D Miten nuo novellit sinuun iskivät?

    Täytyy katsella josko itsekin osallistuisi heinäkuun maratoniin. Olen kerran kokeillut lukumaratonia ja minulla se meni melko lailla nukkumiseksi :D Pitäisi lukea ulkona istuma-asennossa, niin voisi toimia paremmin.

    Ihana lukutoveri sinulla. Saattaisi omalla kohdalla muuttua lukeminen halimiseksi ja leikkimiseksi, jos tuollaisen seuralaisen saisin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minustakin tuo kokoelman nimi on aika hieno, houkutteleva. Mitä olen niistä tykännyt, hyvin vaihtelevasti. Parista olen pitänyt ihan isosti, Heikki Nevalan Lihaperkele on suosikkini tähän mennessä, siinä oli ihan kunnolla luotu jännitystä. Toisaalta muutaman jälkeen olen ihmetellyt että tässäkö tämä nyt oli?

      Mulla tahtoo maratonit käynnistyä verkkaisesti mutta kun vauhtiin pääsee ja edes hiukan alkaa kertyä sivuja iskee myös ahneus, etenkin kun lukuaika käy vähiin 😀

      Kuvassa oleva Ella ja meidän 9 kk ikäinen kuopus Isla ovat aika mustasukkaisia lukemisesta, varsinkin tuollaisesta maratoonaamisesta, kun mamma koko ajan sitä kirjaa vaan pitää eikä heitä huomioi. Osaavat kyllä luikerrella käsien alta minun ja kirjan väliin, ikään kuin ilmaisemaan että nyt on oma vuoro. Ne on nuo seurakoirat tuollaisia, niille täytyy pitää seuraa..!

      Poista
  4. Minullakin on muuten lainassa Linturin romaani. Pidin kovasti Malmi, 1917 -kirjasta, joten kun tämä uutuus oli kirjaston hyllyssä, nappasin mukaani. Odotan, mitä olet siitä mieltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin pidin siitä ensimmäisestä enkä tätä lainatessa ollut edes hoksannut, että Jälleenrakennus on sille jatkoa. Tajusin vasta kun Lettu ja Ingeborg juttelivat keskenään, että hetkonen, siinä edellisessäkin oli Lettu! Jostain syystä mulla on nyt ottanut aikaa päästä tähän sisälle.

      Poista